RBUP logo

Vi har ny visuell identitet!

I tillegg til å ha fått en helt ny nettløsning, har vi oppdatert og videreutviklet vår visuelle profil. Og vi har fått ny logo!

Publisert:

RBUPs nye visuelle profil

Vår viktigste oppgave er å bistå dere som arbeider på barn og unges arenaer. Da vi skulle i gang med videreutviklingen av vår visuelle profil, valgte vi å kalle det overordnede konseptet Relasjon. Fordi det fanger essensen i jobben vår. Alle våre aktiviteter og alt vi gjør er en støtte til arbeidet som foregår i tjenestene, og det er i dette samspillet, og i denne relasjonen, gullet oppstår.

Vårt nye logosymbol består av tre ulike geometriske former som du kan se igjen i de tre hovedinngangene på forsiden; rådgivning og tjenestestøtte, kurs og utdanning og oppsummert forskning.

Disse tre formene overlapper hverandre og symboliserer vårt ønske om å være tett på tjenestene. Denne overlappen gir oss i tillegg en emosjonell dimensjon i form av et stort hjerte for barn og unges psykiske helse.

Corona-tiden har vist oss at det er viktig å ha en visuell profil som fungerer på digitale flater og som tåler dagens krav og forventninger. Vi er veldig fornøyde med at vi nå har fått en verktøykasse som er rik på virkemidler og variasjon, og som hjelper oss til å fremstå helhetlig, tydelig og tilgjengelig i møte med ansatte, ledere og medarbeidere innenfor feltet.

Vi håper du liker den!